Wednesday, October 7, 2009

SELAMAT MENGHADAPI PMR

Semalam (7/10/2009) bermulalah peperiksaan PMR.  Macam mana prestasi pelajar-pelajar aku tahun ini aku tak pasti.  Walaupun ramalan tu ada tapi keputusan pada disember nanti itulah penentunya.  Harap-harap semuanya berjaya.  Aku taklah mengharapkan sesuatu yang ajaib berlaku.  Tapi harap-harap begitulah. Namun sebagai guru aku terpaksa pasrah.  Terima apa yang dapat.  Tak kiralah gred apa, yang penting masih dalam kategori ok kecuali gred E.  Aku cukup faham dengan keadaan pelajar-pelajar tu.

Sebelum ke dewan peperiksaan semua pelajar berkumpul di gelanggang sepak takraw.  Aku lihat pelajarku satu persatu.  Aku halalkan dan maafkan semuanya dan dalam hati ku sertakan doa semoga mereka semua beroleh kejayaan.

Bagi subjek ku, Kemahiran Hidup Bersepadu - Pertanian dan PK.  -  bekalan terakhir ku berikan berupa contoh-contoh soalan.   Satu persatu aku print, laminate dan tampal di notice board berserta jawapan.  Aku harap dimanafaatkannya.

No comments:

Post a Comment